Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rijden met de caravan.

  • Manja

    Volgend jaar gaan mijn man en ik 6 weken naar Noorwegen met de caravan.

    Zijn er bepaalde routes beter niet te rjden met een caravan?

    Wij zijn ervaren kampeerders en hebben o.a. Canada en Alaska bezocht.

    In Noorwegen zijn wij nog niet geweest.

    Groeten,

    Manja.

  • Ineke

    De Trollstigen zou ik niet rijden met caravan….

  • wilco

    Ineke schreef:

    >

    > De Trollstigen zou ik niet rijden met caravan….

    maar dat is dan ook een van de weinigen. we zijn 3 jaar terug met een auto naar de noordkaap geweest, door zweden heen en door noorwegen terug. Geen zorgen maken, bijna alles is prima te doen

  • jan

    Reeds 35 jaar naar Noorwegen en Zweden geweest.

    Met tent, vouwwagens, camper, opzetunit (perfect!!!) en caravan.

    Met de caravan zijn de grote doorgaande routes goed te doen, maar er zijn in het westelijke (fjord- en berg) gebied nog vaak oude routes waar je met de caravan in de knel kan komen te zitten. De Noren zelf zijn vrij laconiek als je naar de mogelijkheden vraagt (Trollstigen e.d.), maar als het uit de hand loopt zijn ze niet blij met je!…..dus:

    Bekijk eerst goed wat voor gebied je in gaat. Er zijn legio kaarten te verkrijgen (ja, ook gratis!) bij benzinestations en Informationkantoret(s).

    Jan

    wilco schreef:

    >

    > Ineke schreef:

    > >

    > > De Trollstigen zou ik niet rijden met caravan….

    >

    > maar dat is dan ook een van de weinigen. we zijn 3 jaar terug

    > met een auto naar de noordkaap geweest, door zweden heen en

    > door noorwegen terug. Geen zorgen maken, bijna alles is prima

    > te doen

  • Sovetryne

    1 Informationkontor

    2 Informationskontorer

    Informationskontoret = Het informatiekantoor

    :)

  • Ruud Homburg

    Hi Caravanners,

    Op zoek naar informatie over het rijden van de Trollstigen pas in Noorwegen kwam ik vele negatieve adviezen tegen. Een en ander hangt van diverse factoren af, zoals de afmetingen en gewicht van de caravan - in relatie tot de trekauto en de kwaliteiten van de trekauto als ‘klimgeit’. Zelf rijden we een VW Paasat TDI 81 kW - automaat en een kleine tourcaravan van 1000kg (1600 kg toegestaan). Samen met de nodige ervaring in de bergen leek het mij geen groot probleem om de Trollstigen dit jaar te gaan rijden. Op de Website van de ‘Norsk Caravan Club’ kwam ik de volgende tekst tegen onder de kop: ‘Roads suitable for Caravans’(in Norway)

    http://www.norskcaravanclub.no/articles.asp?AId=103

    Dear Sir,

    We will be visiting Norway this summer and hope to tour with our small caravan in the Fiord area of Norway.

    We are finding it difficult to obtain a map showing roads suitable for caravans. Whilst we know that roads are much improved since a visit in 1960, we are sure that on some routes caravavans will not be permitted or advised.

    Answer: There is no need for such a map, simply because all main roads in Norway are suitable for caravans and motorcaravans. If you should like to challenge local mountain roads (or roads avoiding tunnels), it is advisable to contact the nearest tourist board, or your camping-host. But even Trollstigen (pic. - road 63) is safe for driving with a caravan.

    (Best bewaard geheim: Trekauto met turbo-diesel en automaat in stand 2 of 1 en 2500 t/min naar boven, naar beneden idem dito max. 3500 t/min)

  • Ruud

    Het werkt met de caravan…

    Zie foto op onze blog: http://blogger.xs4all.nl/rhomburg/gallery/image/74618.aspx

    Genomen aan de kant waar we omhoog gingen. Goed en tijdig van de uitwijkplaatsen gebruik maken want op de meeste stukken is er geen ruimte voor twee auto's.

    Als het niet meer lukts kan het ook zo:

    http://blogger.xs4all.nl/rhomburg/gallery/image/74284.aspx

    Vereist wel doorzettingsvermogen…