Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Noors leren

  • Siny

    Hallo,

    Ik wil graag Noors leren.

    Waar doe je dat, wie weet adressen?

    Regio Ter apel, Stadskanaal Emmen.

    Hartelijk dank

    Met vriendelijke groet,

    Siny

  • Eloy Andriessen

    Hallo Siny,

    Ja Noors is een leuke taal en niet moeilijk om te leren.

    Het snelst en het best leer je het in Noorwegen zelf denk ik.

    Als je als een woordje Duits en Engels spreekt gaat het ook met kinderboeken met veel plaatjes.

    kijk eens op www.norsk.nl de site voor Nederlanders die in welk verband dan ook met Noorwegen in aanraking willen komen.

    Wil je ook naar Noorwegen emigreren en of werk stage woning etc zit je bij hun goed.

    Ikzelf ben twee jaar geleden verhuist naar Noorwegen en heb zes weken een voksenoplæring gevolgdt dat is een klasje van 7-10 leerlingen en vluchtelingen die willen integreren en Noors moeten spreken.

    Nu als Nederlander heb ik dit vrijwillig gedaan en betaalde daarom ook zelf mijn lesgeld(20 NOK) per uur.

    Das niet veel en na zes weken ben ik dan ook gestopt en heb mijn Noors meer uitgebreid in het bedrijfs en dagenlijks leven.

    Denk aan een ding nlk:in Noorwegen heb je ook veel met dialecten te maken net als in Nederland alleen nog een graadje erger (vergelijkbaar met het verschil Fres en Limburgs bv.)

    Maar een leuke en ontspannen manier vond ik toch wel door het lzen van kinderboeken zoals Thores lille fiskebok? Thores(naam) lille(kleine) fiskeboek(visboek) start gewoon en als je iets wil weten kan je mij altijd mailen.

    Ik ben met het organiseren van visreizen begonnen en kom binnenkort ook op de site van www.norsk.nl te staan.

    Ook vrienden van mij in Nederland zijn al Noors aan het leren en gaat redelijk.

    Groetjes Eloy

  • Kari

    Op 21 september 2007 starten we weer met onze lessen Noors. Zowel voor beginners als gevorderden als de conversatiegroep.

    Voor wie de afstand te ver is, kan de online cursus met Moodle een uitkomst bieden. In dit virtuele klaslokaal kan je de lessen volgen wanneer het jou uitkomt.

    Onze locatie is gelegen in Kalmthout (Belgie), dat is een half uurtje van Breda en een half uurtje van Antwerpen.

    Alle info kan je vinden op mijn site : http://www.noorsonline.be

  • antoine

    Late reactie, maar beter laat dan nooit.

    Met de cursussen Noors van Eurotalk is het ten eerste leuk om te leren,

    maar iedereen kan het ook op deze manier leren. (taalcursus Noors op CD-Rom)

    Je leert een redelijke woordenschat, en je moet zelf ook inspreken op de computer.

    Dan kan je jezelf ook terug horen, zodat je op de juiste uitspraak komt.

    Kijk maar eens op:

    http://www.talendomein.nl/noors/leren/18/cursus-noors-cd-rom.php

    Doe er je voordeel mee!

    Groetjes Antoine